BİSMİLLÂHİRRAHMÂNİRRAHÎM Esselâmü aleyküm ve rahmetüllahi ve berekâtühü | ||
06 Ağustos 2015, Pazar | ||
Akikten yüzük takmak | ||
Sual: Akikten yüzük takmak caiz midir? CEVAP Sadece sıkıntıyı gidermek için tedavi niyetiyle caiz olduğu, ziynet için takmanın caiz olmadığı aşağıda bildirilmektedir. Seadet-i Ebediyye kitabında deniyor ki: Redd-ül-muhtar 5. ciltte, (Erkeklere yalnız gümüş yüzüğün helâl olduğu ve altın, demir ve sarı pirinçten yüzük takmanın haram olduğu hadis-i şerifle bildirilmiştir. Bunu Molla Hüsrev de yazmaktadır. Resulullah "sallallahü aleyhi ve sellem" vefat edinceye kadar yalnız gümüş yüzük kullandı) deniyor. Böyle olduğu, Mevahib-i ledünniyye'de de yazılıdır. Cevhere, İbni Abidin, Dürr-ül-münteka ve Fetava-yı Hindiyye'de (Altından ve gümüşten başka madenlerden yüzük takmak, kadınlara da mekruhtur) deniyor. (Akik yüzük sıkıntıyı önler) hadis-i şerifine uyularak, ancak sıkıntıyı gidermek niyetiyle kullanılmaktadır. Bu hususu merhum Hocamıza birkaç defa sormuştuk: 2398- Seadet-i Ebediyye'de erkeklerin gümüş yüzükten başka diğer madenlerden yüzük kullanmasının caiz olmadığı bildiriliyor. Her tarafı akik taşından yapılan yüzük, erkeklere caiz midir? CEVAP: Hayır. 2901- Yalnız taşı değil, tamamı akik olan yüzük kullanmak, kadın ve erkeğe caiz midir? CEVAP: Hayır. 2896- Her tarafı akik olan yüzüğü sıkıntıyı gidermek niyetiyle takmak caiz midir? CEVAP: Tedavi için caiz olur. Mezhebimize aykırı bir hadis-i şerif delil olarak alınamaz. Bir hadis-i şerif: (Kan aldırmak abdesti bozmaz.) [Beyhekî] Hanefî hariç, üç mezhepte kan aldırmak abdesti bozmaz. Hanefîler, hadis var diye, (Kan çıkınca abdestimiz bozulmaz) diyemezler. Başka bir hadis-i şerif: (Besmelesiz abdest olmaz.) [Ebu Davud, Tirmizî, Beyhekî, Hâkim] Abdestte Besmele, Hanbelî'de farz, Hanefî'de farz değildir. Hanefîler, hadis var diye, (Besmele çekilmeyince abdest sahih olmaz) diyemezler. Mezhebimizin hükmüne aykırı görünen çok hadis-i şerif vardır. Herkesin hadis-i şeriflere değil, kendi mezhebinin hükmüne uyması lazımdır. (Akikten yüzük takının! Çünkü o mübarektir) hadis-i şerifinin açıklamasında yetkili Ehl-i sünnet âlimleri ihtilaf ettiler. Onun için müftabih olan kavli almak gerekir. Din kitaplarında deniyor ki: Demir, bakır, tunç ve kalay yüzük kullanmak, hem erkek, hem de kadınlara mekruhtur. Fakat akik yüzükte ihtilaf vardır: Sahih olanı, Zahire'de de denildiği gibi, bunun caiz olmayışıdır. Kâdîhan ise, caizdir demiştir. Sırâc-ül-Vehhâc'da da böyledir. (Fetava-i Hindiyye) Akikten veya herhangi bir taştan yüzük takmak, Şems-ül-Eimme ve Kâdîhan'ın kavline göre helâldir. Hidâye ve Kâfi sahibinin kavline göre ise haramdır. (İbni Âbidin, Berika, İmamı Şa'rânî El-Uhûd-ül-Kübrâ, Durer ve Gurer) Merhum Hocamız da, caiz olmaz diyen âlimlerin kavillerini tercih etmiştir. İmam-ı a'zama göre, kefir, kımız ve bira, sarhoş etmeyecek kadar içilirse haram değildir, ama İmameyn'e göre haramdır. Fetva da böyledir. İmam-ı a'zam helâl dedi diye hiç kimse, bira içemez. Akik yüzük hakkında da âlimler ihtilaf etmişlerdir. Müftabih olan [tercih edilen] kavle göre akik yüzük kullanmak caiz değildir. Twitter'da paylaş | Facebook'ta paylaş | ||
İş işten geçince İhtiyacın var iken, dostlar hemen yok olur, Araban devrilince, yol gösteren çok olur. | ||
Bugünkü ilahi: | ||
Dini sualler için | Üye olmak için Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo Mail grubu sayfası: Google | Yahoo |
5 Eylül 2015 Cumartesi
* Akikten yüzük takmak
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder