7 Ekim 2015 Çarşamba

* Mübah için kaynak aranmaz (Mehmet Ali Demirbaş'ın 08.10.2015 tarihli yazısı)

 

BİSMİLLÂHİRRAHMÂNİRRAHÎM

Esselâmü aleyküm ve

rahmetüllahi ve berekâtühü

 

08 Ekim 2015 Perşembe

Mübah için kaynak aranmaz

 

 

Sual: Tam İlmihâl'de, yaban eşeği zebra eti için helâl deniyor. Biz haram biliyoruz. Helâl ise Kur'an ve hadisten delil göstererek ispat etmelisiniz. Bir de meyve ağaçlarını birbirine aşılamanın mübah olduğunun delili nedir?

CEVAP

Mübah olan yani haram olmayan şey çoktur. Bunlar mübah diye Kur'an ve sünnette yazılı olmaz. Ama haram azdır ve haram olduğu edille-i şeriyyede bildirilmiştir. Bütün meyve, sebze ve otlar mübahtır. Mübah olduğuna dair delil aranmaz. Haram deniliyorsa delil aranır. Mesela sarhoş edici otları, sarhoş edecek kadar yemek haramdır. (Zehirleyen meyve veya gıdaları yemek haramdır) ifadesi bunun delili olur. Alerji yapıp hastalandıran mübah gıdaları yemek haramdır. Bunun delili olur. Ama bir kivi için, bir ananas için, bir muz için mübah mı diye delil aranmaz. Haram diyen çıkarsa delilini onun göstermesi lazımdır.

İftira edilen kimse, kendisinin temiz olduğunu ispat edemez. İspat, iddia edene düşer. Mesela bir kimse size, (Babanız hırsızdır, katildir. Falancanın malını çalmıştır, beş kişiyi öldürmüştür) dese, babanız bunları yapmadığını nasıl ispat edecektir? Elbette bunu söyleyenin ispat etmesi, delil göstermesi gerekir. Babanız, (Ben böyle bir şey yapmadım) diyorsa, ondan delil istenmez. Suçu kim isnat ediyorsa, şahit ve delil ondan istenir. Çünkü bir hadis-i şerif şöyledir: (İspat, davacıya düşer.) [Tirmizî]

 

Müslümana kâfir demek

Sual: Bir Müslümana kızıp, (Ne kâfir o!) diye hakaret etmek küfür olur mu?

CEVAP

Bir Müslümanı kötülemek için, hakaret için kâfir demek küfür olmaz. Kâfir olmasını isteyerek söylemek küfürdür. Yani bir Müslümanın kâfir olmasını istemek küfürdür. Yoksa kötülemek kastıyla kâfir demek küfür olmaz. (İslam Ahlâkı)

 

Kâfirun sûresini okumak

Sual: (Kâfirun sûresini okurken yanılan kimse küfre düşer) deniyor. Bilmeden söylenince veya dil sürçmesiyle söylenince de mi küfür olur?

CEVAP

Dil sürçmesiyle veya bilmeden, namazda küfre düşürücü şekilde bir âyet okunsa küfür olmaz. Yanılmak da özür olur.

 

Twitter'da paylaş     Facebook'ta paylaş

 

 

 

 

 

 

Dini sualler için | Üye olmak için

 

Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo

 

Mail grubu sayfası: Google | Yahoo

 

www.dinimizislam.com

 

0 yorum: