31 Ekim 2011, Pazartesi | |||||
Hem iç hem dış organ | |||||
Sual: İbadet yönüyle ağız, vücudun hem dışı, hem içi kabul edilir mi? CEVAP Evet kabul edildiği yerler vardır: Oruçta: Ağız oruç için vücudun dışı kabul edilir. Ağza su almakla oruç bozulmuş olmaz, çünkü ağız, vücudun dışıdır. Dişimiz kanasa kanı yutsak, oruç bozulur. Çünkü ağız vücudun dışı kabul edilir. Gusülde: Ağız vücudun dışı kabul edilir, ağız yıkanmazsa veya ağızda yıkanmadık yer kalırsa, Hanefî'de gusül sahih olmaz. Abdestte: Vücudun içi kabul edilir. Yüzü yıkamak farz iken, ağzın içi yıkanmasa abdeste mani olmaz. Dişimiz kanasa, kan ağızdan dışarı çıkmazsa abdest bozulmaz, çünkü ağız, vücudun içi kabul edilir. Kanı yutarsak yine bozulmuş olmaz. Çünkü kan, vücudun içinden vücudun içine gidince abdest bozulmuş olmaz. Böyle farklı hükümler oluyor. Mesela Kurban bayramı, oruç için dört gündür. Bu dört gün içinde oruç tutmak haramdır. Ama kurban kesmek için, Hanefî'de ilk üç gündür. Dördüncü günü kurban kesilmez. Ödenemeyen kul hakkı mı? Sual: Kul hakkı önemli deniyor. Âhirette hak sahibinin, hakkı kadar sevabımızı alacağı, eğer sevabımız olmazsa veya yetmezse, hak sahibinin günahlarını yükleneceğimiz bildiriliyor. Mesela günahsız bir kimsenin bana hakkı geçse, benim de hiç sevabım olmasa, âhirette ona sevab veremeyeceğime göre, hak sahibi hakkını alamayacak, ben de, onun günahını yüklenemeyeceğim. Bu durumda, adalet nasıl temin edilecek? CEVAP Allahü teâlâ adaleti temin etmekten âciz değildir. Günahsız insanın ne kadar hakkı, alacağı varsa onun karşılığı kadar sevabı Cenab-ı Hak ona verir. Onu sevabdan mahrum etmez. Hakkından fazlasını da verebilir. Günahsız insan, benim alacağım kaldı diyecek duruma düşmez. Allahü teâlâ dilerse, başkasının hakkını yiyen size de, günahsız insanın hakkı kadar ceza verebilir. Böylece siz o kadar günahı yüklenmiş olursunuz, yani siz de cezasız kalmamış olursunuz. Günahsız insan da, alacağına kavuştuğu için ortada alacak verecek bir şey kalmamış olur. Kazası çok olan Sual: Kazası çok olanın, bir an önce kazaları bitirebilmesi için caiz olacak kadar çok kısa sûre ve âyetleri Mesela Asr ve Kevser sûresini ve Rabbena âtina…, Rabbenağfirlî… gibi âyetleri okuması caiz mi? CEVAP Mahzuru olmaz. Kazası veya acele işi de olmayan kimsenin üç kısa âyetten fazla okuması iyi olur. Huzurda çok kalmaya çalışmanın faydası da çoktur. Hadis-i şerifte, namazda kıyamda uzun sûre veya âyet okumanın, ölüm anındaki şiddeti azaltacağı bildirilmiştir. | |||||
Bugünkü şiirimiz: | Bugünkü ilahi: | ||||
Dini sualler için | Üye olmak için Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo Mail grubu sayfası: Google | Yahoo www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net | |||||
29 Ekim 2011 Cumartesi
* Hem iç hem dış organ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder