30 Ekim 2011 Pazar

* Allah'a yaklaşmak

01 Kasım 2011, Salı

Allah'a yaklaşmak

 

Sual: Allah'a nasıl yaklaşılır? Allah'a ulaşmakla aynı şey midir?

CEVAP

Dinimizde Allah'a kavuşmak tâbiri vardır. Allah'a ulaşmak diye bir tâbir olmadığı gibi ölmeden önce ruhun Allah'a ulaşması diye de bir şey yoktur. Bir âyet-i kerimede, öldükten sonra, (Bize kavuşmayı ummayanlar, işledikleri günahlar yüzünden Cehenneme gideceklerdir) buyuruluyor. Öldükten sonra Allah'a kavuşmayı inkâr etmek, dirilmeyi inkâr etmektir. Dirilmeyi inkâr eden de kâfir olur, ebedî Cehennemde kalır.

Allah'a yaklaşmak, Allah'ın rızasına kavuşmak demektir. Bu da iki yolla olur:

1- Doğru itikat sahibi olduktan sonra, ihlâsla ibadet etmekle, Allah'a yaklaşılır. Bu yol zor ve uzundur, ama imkânsız değildir. Genelde bütün Müslümanlar bu yolla Allah'a yaklaşmış olurlar.

2- Mürşid-i kâmilin sohbetidir. Allah adamları görülünce Allah hatırlanır ve Allah'ın feyzi alınır. Bu yolla çok kolay Allah'a yaklaşılmış olur. Mürşid-i kâmil bulunmadığı zamanlarda, onların kitapları okunarak da Allah'a yaklaşılır. Çünkü (Onların kitaplarını okumak sohbetin yarısıdır) buyuruluyor. Demek ki, iki saat kitap okuyan bir saat sohbette bulunmuş gibi feyze kavuşur.

 

Mâlikî'de guslederken

Sual: Mâlikî'yi taklit eden bir erkek, banyoya girip niyet ettikten sonra, avret yerlerini yıkasa, sonra abdest alıp gusletse, niyetten sonra aldığı bu abdestle namaz kılabilir mi?

CEVAP

Elbette kılar. Normal gusül de böyle olur zaten. Niyet etmekle abdest alınmış olmaz. Niyet edip, avret yerini yıkayınca, abdestsiz olduğu için abdest bozulmuş olmaz. Abdest aldıktan sonra, erkek ön avret yerine dokunursa, o zaman namaz abdesti bozulur. Avret yerini yıkayıp abdest aldıktan sonra da zaten artık dokunmaya gerek yoktur. Unutarak dokunursa, o zaman namaz abdesti bozulur, ama guslü yine sahihtir.

 

Oturma süresi

Sual: İlmihalde, (Son oturuşta Ettehıyyatü'yü okuyacak kadar oturmak farzdır) deniyor. Kimi Ettehıyyatü'yü hızlı okur, kimi yavaş okur. Bunun bir ölçüsü yok mudur?

CEVAP

Ölçüsü o kişinin kendi okuduğu süredir. Kaç dakikada okuyorsa o kadardır. Yahut normal şartlarda bir kimse ne kadar zamanda okuyabiliyorsa, hızlı okumakla yavaş okumanın ortalaması ne ise o esas alınır.

 

 

Bugünkü şiirimiz:

·Gece gündüz

Dinimiz İslam
İnternet Radyosu

Huzura Doğru
TV

Bugünkü ilahi:
·Halık Bilmez mi Hiç

 

Dini sualler için | Üye olmak için

 

Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo

 

Mail grubu sayfası: Google | Yahoo

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net

 

 

0 yorum: