27 Şubat 2012 Pazartesi

* Alkol necistir

28 Şubat 2012, Salı

Alkol necistir

 

Sual: Alkollü içkiler ve kolonya necis midir?

CEVAP

Alkollü içkiler, dört mezhepte de necistir. Necaseti temizlemek üç mezhepte farzdır, Mâlikî mezhebinde ise, bir kavilde, namaz için necaseti temizlemek farz veya vacib değil, sünnettir. (İslam Ahlakı)

Kolonyada alkol çoktur, ama alkollü içki sınıfına girmez. Karışım olduğu için Hanefî ve Şâfiî'de namaza mani değildir. Kolonyanın temiz olduğu İslam Ahlakı kitabında yazılıdır. Mâlikî'de ise, zaten necaseti temizlemek farz olmadığı için, kolonya sürülmüş elbiseyle namaz kılınabilir.

 

Kokmuş et necis mi?

Sual: Ağrı için belime sarılan et, çok durduğu için, kokup kurtlanmış. Böyle kokmuş et, sarılı iken, namaz kılmak caiz midir?

CEVAP

Et, kokup kurtlanmakla necis olmaz, namaza mani değildir. (İslam Ahlakı)

 

Cünübün Kur'an okuması

Sual: Cünüp, secde âyetini okusa, işitenlere secde vacib olur mu?

CEVAP

Cünübün Kur'an okuması haramdır, ancak onun cünüpken okuduğu secde âyetini duyanlara, secde etmek vacib olur. (Dürer)

 

İmiş

 

Derde derman arardım,

Dert bana derman imiş.

Asl'a burhan sorardım,

Aslımsa burhan imiş.

 

Sağı solu gözlerken,

Dost yüzünü özlerken,

Nerde diye izlerken,

Can içinde can imiş.

 

Sandım dosttan ayrıyım,

O gayrı, ben gayrıyım,

Nasıl bir aşk eriyim,

Bildim ol canan imiş.

 

Nere gider yol eri?

Dönülmez yoldan geri,

Gelip gittiği yeri,

Bilmeyen hayvan imiş.

 

Allah dostuna varın!

Güldürür yüzü yarın,

Piri kâmil olanın,

Yolu çok âsan imiş.

 

Kişi öğüt almazsa,

Namazını kılmazsa,

Bir rehberi olmazsa,

Hâli çok yaman imiş.

 

Niyazi, duy bu sözü!

Birliktir işin özü,

Örtülmez hakkın yüzü,

Görene âyan imiş.

 

Kelimeler:

 

Asl: Kök, esas

Burhan: Delil

Âsan: Kolay

Âyan: Belli, açık

 

 

Dinimiz İslam
İnternet Radyosu

Huzura Doğru
TV

Bugünkü ilahi:
·Medineye Varamadım

 

Dini sualler için | Üye olmak için

 

Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo

 

Mail grubu sayfası: Google | Yahoo

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net

 

 

0 yorum: