11 Nisan 2009 Cumartesi

[dinimizislam] Dört halifeyi sevmek

www.dinimizislam.com

bilgi@dinimizislam.com

13 Nisan 2009, Pazartesi

Dört halifeyi sevmek

 

Sual: Selâtîn camilerinde ve Sünni bölgelerdeki camilerde Hulefa-i Raşidîn'in isimleri hutbelerde okunurken ve duvara asılırken, niye vehhabilerin ve İbni Sebecilerin camilerinde asılı değildir?

CEVAP

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:

Ehl-i sünnet âlimleri, söz birliğiyle, (İki kayınpederi [Hazret-i Ebu Bekir ile Hazret-i Ömer'i] üstün tutmak ve iki damadı [Hazret-i Osman ile Hazret-i Ali'yi] sevmek, Ehl-i sünnetin alametidir) buyurmuşlardır. (2/36)

Hulefa-i Raşidîn'in isimlerini hutbede okumak, Ehl-i sünnet vel-cemaatin şiarıdır. Onu, bile bile, inat ederek, ancak kalbi bozuk kimse okumamak ister. (2/15)

İmam-ı a'zam Ebu Hanife de, diğer Ehl-i sünnet âlimleri gibi, (Ehl-i sünnetin alameti, Şeyhayn'ın üstünlüğüne inanmak ve iki damadı sevmektir) buyurmuştur. (1/266)

Yani, Ehl-i sünnet olmak için, Hazret-i  Ebu Bekir ile Hazret-i Ömer'in, Eshab-ı kiramın hepsinden daha yüksek olduğuna inanmak ve Hazret-i Osman ile Hazret-i Ali'yi sevmek lazımdır.

Seven sevdiğiyle beraber olmak ister. Seven sevdiğini anar. Sevginin gereği budur. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:

(Allahü teâlâyı çok sevmenin alameti, Onu çok anmak ve anmayı sevmektir.) [İbni Şahin]

Allahü teâlâyı ve Resulünü seven, onları çok zikreder, yani anar. Kolay hatırlaması için isimlerini çerçeveletip duvara asar. Ehl-i sünnet olan da, dört büyük halifeyi çok sever ve isimlerini camilere asar.

İbni Sebecilerin, ilk üç halifeyi sevmedikleri için, camilerine bunların isimlerini asmamaları yadırganmaz. Vehhabiler de, Ehl-i sünnet olmadıkları için buna önem vermiyorlar.

Ehl-i sünnet olan imam ve müezzinlerin, camilerine, ceddimizin yaptığı gibi, dört halifenin isimlerini asmaları gerekir. Hutbede de bunların isimlerini okumak gerekir. Ehl-i sünnet olmadığı intibaını vermemek için bunlara dikkat etmeleri gerekir.

 

Dünyaya veda

 

Uzun yola gidiyorum,

Dünya sana ettim veda.

Her şeyi terk ediyorum,

Dünya sana ettim veda.

 

Ömrüm nasıl gelip geçti,

Ecel şerbetini içti,

Ebedi diyara göçtü,

Dünya sana ettim veda.

 

Gider miyim sağ selamet,

İşim olmasın nedamet,

Umuyorum Haktan rahmet,

Dünya sana ettim veda.

 

Döküldü bütün dişlerim,

Yıkıldı bütün düşlerim,

Yarıda kaldı işlerim,

Dünya sana ettim veda.

 

Gece gündüz ettim zikir,

Her halime ettim şükür,

Ecel geldi bizi okur,

Dünya sana ettim veda.

 

Ben bir derviş idim dostum,

Haktan yana idi kastım.

Ecel tuzağına bastım,

Dünya sana ettim veda.

 

Kalmadı dünyada işim,

Sökülüyor artık dişim,

Esenlikle kal kardeşim,

Dünya sana ettim veda.

 

Ey Yunus gezme avare!

Özünü tut doğru yâre!

Ölüme yok imiş çare,

Dünya sana ettim veda.

 


Bugünkü sesli yayını dinlemek için tıklayın:

 

Üye olmak için | Üyelikten ayrılmak için | Dini sualler için | Mail grubu sayfası

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net  

 

0 yorum: