3 Ağustos 2011 Çarşamba

Ramazan Postası - 3

     
   
NurPostası

  Ayet-i Kerime  
 

Kullarım, beni senden sorarlarsa, (bilsinler ki), gerçekten ben (onlara çok) yakınım. Bana dua edince, dua edenin duasına cevap veririm. O hâlde, doğru yolu bulmaları için benim davetime uysunlar, bana iman etsinler.

{Bakara Suresi - 2:186}

 
     

  Hadis-i Şerif  
 

Oruç günaha engeldir

Muaz ibni Cebel Radiyallâhu Anh anlatıyor:
Bir seferde Resul-i Ekrem Efendimiz Sallallâhu Aleyhi Vesellemle beraberdik. Yolda giderken, “Ya Resulallah, bana öyle iyi bir işten haber verin ki, beni Cennete soksun ve Cehennemden uzak tutsun” dedim.
Şöyle cevap verdi: “Sen büyük bir şey sordun. Böyleyken yine bu dediğin şeyi Allah kime nasip ederse ona kolay gelir.
“Allah’a ibadet edip, ona bir şeyi ortak koşma, erkân ve âdâbına uyarak namazı dosdoğru kıl, zekâtı ver, Ramazan orucunu tut; Beytullahı ziyaret et (haccet).”
Bundan sonra da, “Ya Muaz, hayır kapılarını sana göstereyim mi?” buyurdu.
“Evet, ya Resulallah.” Dediler ki:
“Oruç bir kalkandır, fenalığa karşı bir siperdir.
“Su ateşi söndürdüğü gibi, sadaka da günahları söndürür.
“Gecenin yarısında namaz kılmak salih kulların alametidir.”
Başka bir hadiste de Peygamberimiz Sallallâhu Aleyhi Vesellem, “Oruç insanı Cehennemden koruyan bir kalkandır. Tıpkı sizi savaşta ölümden koruyan kalkan gibi” buyurmuştur.

{Nesâi, Savm: 167}

 
     

  Vecize  
 

İnsanlar maişet cihetinde muhtelif bir surette halk edilmişler. Cenâb-ı Hak, o ihtilâfa binaen, zenginleri fukaraların muavenetine davet ediyor.

{Ramazan Risalesi}

 
     

  Dua  
 

“Rabbimiz! Senin indirdiğine iman ettik ve Peygamber’e uyduk. Artık bizi (hakikate) şahitlik edenlerle beraber yaz.”

{Al-i İmran Suresi - 3:53}

 
     

  Duvar Kağıdı  
 

 
     


  Sohbet  
 

Ramazan Penceresi 3. Bölüm, Kur'an Ayı

 
     

  İbretlik Videolar  
 

Er- Rahman

 

 

 

 

 

 

 

 

     

  Kur'an Ziyafeti  
 

Kur'an Ziyafeti / Hafız Hayri Görür - Aşir

 
     

  Sitelerimizden  
 

Şefaat'in hak olduğunu ayet, hadis ve ehl-i sünnet alimlerinin görüşleriyle ispat eden "Şefaat Haktır" isimli eserimiz de artık yüksek kalite de hizmetinizde ...

Eserimiz toplamda 40 dakika süren 2 ayrı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde "Şefaat Nedir? Ayetlerde ve hadislerde şefaat", ikinci bölümde ise "Şefaati inkâr edenlerin iddialarına cevaplar" işlenmekte...

İstifade etmeniz temennisiyle...

http://www.seyrangah.tv/kategori:18_sefaat-haktir.html



 
     

Planets
     

0 yorum: