30 Kasım 2008 Pazar

[dinimizislam] Taylasansız sarıklar

www.dinimizislam.com

bilgi@dinimizislam.com

01 Aralık 2008, Pazartesi

Taylasansız sarıklar

 

Sual: Evde namaz kılarken sarık sarıyorum. Bazı kimseler sarıklarının uçlarını iki omuzları arasına alıyor, bazıları da hiç ucunu sarkıtmıyor. Bunların hangisi bid'attır?

CEVAP

İkisi de bid'at değildir. Resulullah efendimiz, taylasanı olmayan kalensüve [başlık, takke] de giydiği için, bugünkü imamların sarıklarına bid'at dememelidir. Taylasan, sarığın sarkan kısmı demektir

Resulullah, sarığının altına kalensüve giyerdi. Sarıksız da kalensüve giydiği olurdu. Yemen malı takke de giyerdi. (İ. Asakir)

Evla olanı ise, sarığın ucunu iki karış kadar iki küreğin arasına sarkıtmaktır. Peygamber efendimiz buyuruyor ki:

 (Sarık sarın! Sarığın ucunu da sırtınıza doğru sarkıtın.) [Taberani]

Resulullah, sarığının ucunu iki kürek arasına sarkıtırdı. (Tirmizi, Taberani)

Nâfi, İbni Ömer'in sarığını kürek kemikleri arasına sarkıttığını söyledi. (Tirmizi)

Hazret-i Hüseyin'in oğlu Ali'nin oğlu Muhammed bildiriyor ki:

Cabir bin Abdullah'ın sarığın ucu geriye dönüktü. Bize imam olup, namaz kıldırdı. (Müslim, Ebu Davud)

Resulullah efendimiz, ekseriya beyaz, bazen siyah tülbendi başına sarık olarak sarıp, ucunu iki omuzu arasına sarkıtırdı. Sarığını takkesiz sarar, bazen sarıksız fitilli takke giyerdi. (H.L.O. İman)

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:

Sarığın ucunu sol omuz üzerine sarkıtmak bid'at, iki kürek arasına sarkıtmak sünnettir (1/186)

 İmam-ı Rabbani hazretlerinden gelen silsileye bağlı olanların, sarıklarını onun sardığı gibi sarmaları isabetli olur.

 

Ücretsiz ortak

Sual: Mal sahibiyim, hayvan ticareti yapıyorum. 3 bin liraya satmak istediğim bir ineğe, 3500 lira diyorum. Altı hisseyi satarken, bir hisse için de, (Benim adamım var, hisse başı 500 lira verin) diyorum. Kendi adamımdan para almıyorum yahut çok az bir miktar alıyorum. Böyle hayvan satmak caiz midir?

CEVAP

Caizdir.

 

İlahi demek

Sual: Şaşkınlığı belirtmek için, (İlahi Ali bey!) demek caiz midir?

CEVAP

Evet, caizdir.

 

Ben derviş miyim?

 

Ey beni derviş bilen,

Neden bu alkış benim,

Dervişlik yaylasında,

Mevsimlerim kış benim.

 

Derviş diye atandım,

Gece gündüz yatandım,

Ele bakıp utandım,

Her işim yanlış benim.

 

Riya dolu gözlerim,

Yalan yanlış sözlerim,

Günahımı gizlerim,

Bin bir kötü iş benim.

 

Bazıları tanırlar,

Her söze inanırlar,

Beni uysal sanırlar,

İşim gücüm yaş benim.

 

Ey dostlar, ey yarenler,

Hakikate erenler,

Bu yolda olan haller,

Allah'a kalmış benim.

 

Kötü söze alındım,

Ulu suçta bulundum,

Yunus Hakk'tan umduğum,

Bir rahmet imiş benim.

 


Bugünkü sesli yayını dinlemek için tıklayın:

 

Dinimiz İslam Mail Grubu

Gruba üye olmak için: http://www.dinimizislam.com/mailgrubu.asp

Üyelikten çıkmak için: dinimizislam-unsubscribe@googlegroups.com

Dini sualleriniz için:  http://www.dinimizislam.com/sorucevap.asp

  Sual-cevap arşivi: http://groups.google.com/group/dinimizislam

 

 

İnternet sitelerimiz

www.dinimizislam.com - www.mehmetalidemirbas.com - www.evlilikrehberi.net   

NOT: www.mehmetalidemirbas.com sitesindeki bütün yazılar seslendirilmektedir. 

Seslendirilmesi bitenler dinlenebilir.

 

0 yorum: