20 Kasım 2008, Perşembe | |
Nuh der, peygamber demez | |
Sual: İnatçı bir Müslümana, (Nuh der, peygamber demez) demek niçin küfür oluyor? CEVAP Önce bu deyimin ne anlama geldiğine bakalım: Bir kimse, o kadar inatçı ki, herkesçe bilinen bir gerçeği bile, kabul etmez inkâr eder demektir. Hıristiyanlar ve Yahudiler dâhil herkesin peygamber olarak bildiği Nuh aleyhisselama, peygamber dememekte inat eder demektir. İsa aleyhisselama peygamber demiyor dense, Yahudiler demediği için geneli kaplamaz. Muhammed aleyhisselama peygamber demiyor dense, Hıristiyanlar da demiyor. İttifakla herkesin kabul ettiği Nuh aleyhisselam örnek gösteriliyor. (Adam, Nuh diyor da, Ona peygamber demeye dili varmıyor) anlamındadır. Küfür olmasının sebebiyse şudur: (Sen inatta o kadar ileri gidiyorsun ki, Nuh aleyhisselamın peygamberliğini inkâr ediyorsun) denmiş oluyor. O da Müslüman olduğuna ve bunu inkâr etmediğine göre, (Sen Nuh aleyhisselama peygamber demiyorsun) denilince, küfürle suçlanmış oluyor. Hâlbuki Peygamber efendimiz, (Kendisine kâfir denilen kimse, gerçekte kâfir değilse, ona kâfir diyenin kendisi kâfir olur) buyuruyor. Yani inatçı Müslüman, kâfir olmadığı halde, ona kâfir dendiği için bu söz küfür oluyor. Ama bu sözü inatçı kâfir için söylemekte mahzur yoktur. Kâfire, (Sen inadından Nuh der, peygamber demezsin) demekte hiç mahzur olmaz. Vehhabiler, Âdem, Şit, İdris ve Nuh'a [aleyhimüsselam] kadar olan peygamberlere peygamber demiyorlar. Onun için, (Vehhabiler, Âdem der peygamber demez, İdris der peygamber demez) denirse mahzuru olmaz, yerinde söylenmiş olur. Zülfüyâr Sual: Konuşmalarda, şiirlerde, (Zülfüyâre dokunmayalım) deniyor. Kimdir, nedir bu zülfüyâr? CEVAP Zülüf: Şakaklardan sarkan saç lülesi, sevgilinin saçı. Zülfüyâr: Sevgilinin zülfü. Zülfüyâre dokunmak: Hatırlı, güçlü bir kimseyi veya bir makamı gücendirmek, darılmasına yol açmak, fitneye sebep olmak. Zülfüyâre dokunmamak: Hiç kimseye zarar veya sıkıntı vermemek, sıkıntı verecek, konulara girmemek, fitne fesattan uzak durmak. Sadakallah-ül-azim demek Sual: (Kur'an-ı kerim okuduktan sonra, sadakallah-ül-azim demek bid'attir. Çünkü manası, en doğrusunu Allah bilir demektir) deniyor. Bu yanlış değil mi? CEVAP Sadakallah, Allah doğru söyledi demektir. Sadaka Resulullah, Resulullah doğru söyledi demektir. Sadakallah-ül-azim, (Azim olan, büyük olan Allah doğru söyledi) demektir. Kur'an-ı kerim Allahü teâlânın sözü olduğuna göre, Allah doğru söyledi demek, bid'at olmaz. Asırlardır âlimlerimiz böyle söylemişlerdir. Baston gerek Aşkı seviyorsan bir can olasın, Bütün dertlerine derman olasın. Ağıdır, bal değil dünya muradı, Niye bir ağıya parmak banasın? Sana erden baston gerek bu yolda Düşmezsin bastona hep dayanasın. Yunus bunu masal gibi dinleme! Âşık olunca sen de uyanasın.
Kelimeler:
Ağı: Zehir. Bugünkü sesli yayını dinlemek için tıklayın: | |
Dinimiz İslam Mail Grubu Gruba üye olmak için: http://www.dinimizislam.com/mailgrubu.asp Üyelikten çıkmak için: dinimizislam-unsubscribe@googlegroups.com Dini sualleriniz için: http://www.dinimizislam.com/sorucevap.asp Sual-cevap arşivi: http://groups.google.com/group/dinimizislam
| |
İnternet sitelerimiz www.dinimizislam.com - www.mehmetalidemirbas.com - www.evlilikrehberi.net NOT: www.mehmetalidemirbas.com sitesindeki bütün yazılar seslendirilmektedir. Seslendirilmesi bitenler dinlenebilir.
|
19 Kasım 2008 Çarşamba
[dinimizislam] Nuh der, peygamber demez
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder