30 Ekim 2008 Perşembe

[dinimizislam] Mehmet Ali Demirbaş'ın bugünkü yazısı (Hacdan sonra Medine’ye gitmelidir 01.11.2008)

bilgi@dinimizislam.com

01 Kasım 2008, Cumartesi

  Hacdan sonra Medine'ye gitmelidir

    

Sual: Hacdan sonra Medine'ye gitmek gerekir mi?

CEVAP

Medine-i münevvere şehri çok kıymetlidir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Medine, körüğün demirin pasını çıkarıp attığı gibi, kötüleri çıkarır.) [Buhari]

(Medine'de ölebilen, orada ölsün. Ben, orada ölenlere şefaat ederim.) [Tirmizi]

(Medine, kılıçla değil, Kur'an-ı kerimle fetholundu.) [İbni Neccar]

(Haremeynden [Mekke ve Medine'den] birinde ölen, korkulardan emin olarak dirilir.) [Beyheki]

(Medine, İslam'ın kubbesi, hicretin toprağı, helal ve haramın meskenidir.) [Taberani]

İmam-ı Malik hazretleri, Medine içinde hayvana binmeyip, (Bir yerde ki, Resulullah yaya gezip mübarek ayağı dokunmuştur, ben orada hayvana binmekten hayâ ederim) buyururdu.

Namazları Ravda-i mutahhara'da kılmaya gayret etmeli. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Mescid-i haram hariç, mescidimde kılınan bir namaz, başka mescidde kılınan bin namazdan daha sevabdır.) [Buhari]

(Mescidimde kırk vakit namaz kılan için, Cehennemden kurtuluş beratı yazılır.) [Tirmizi]

Kuba mescidi de önemlidir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(Kuba mescidinde namaz kılmak umre yapmak gibidir.) [Tirmizi]

Eshab-ı kiramın bulunduğu Baki kabristanını da ziyaret etmelidir. Peygamber efendimiz Baki'ye çıkar, (Esselamü aleyküm ey müminler topluluğunun yurdu) diye selam verirdi. (Müslim)

Diğer kabirleri de ziyaret etmelidir. Bir hadis-i şerifte de buyuruldu ki:

(İki kabristan, güneş ve ayın yer halkına ışık vermesi gibi, gök halkına ışık verir. Birisi Medine kabristanı, diğeri de Askalân kabristanıdır.) [İbni Neccar]

Resulullahın kabr-i şerifini ziyaret etmek çok sevabdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Kabrimi ziyaret edene şefaatim vacib olur.) [Beyheki]

(Kabrimi ziyaret eden, Kıyamette komşum olur, ona şefaat ederim.) [Şir'a]

(Hac edip kabrimi ziyaret eden, beni diriyken ziyaret etmiş gibi olur.) [Taberani]

(Sırf beni ziyaret etmek için gelen, kıyamette şefaatimi hak etmiş olur.) [Müslim]

(Hac edip de, beni ziyaret etmeyen, beni incitmiş olur.) [Darekutni]

(Kabrimi ziyaret edene şefaatim helal oldu.) [Bezzar]

(Kabrimin yanında, salevatı işitirim. Uzak yerlerde okunanlar bana bildirilir.) [İbni Ebi Şeybe]

 

 

Dinimiz İslam Mail Grubu

Gruba üye olmak için: http://www.dinimizislam.com/mailgrubu.asp

Üyelikten çıkmak için: dinimizislam-unsubscribe@googlegroups.com

Dini sualleriniz için:  http://www.dinimizislam.com/sorucevap.asp

  Sual-cevap arşivi: http://groups.google.com/group/dinimizislam

 

 

İnternet sitelerimiz

www.dinimizislam.com - www.mehmetalidemirbas.com - www.evlilikrehberi.net   

NOT: www.mehmetalidemirbas.com sitesindeki bütün yazılar seslendirilmektedir. 

Seslendirilmesi bitenler dinlenebilir.

 

0 yorum: