8 Ekim 2008 Çarşamba

[dinimizislam] Mehmet Ali Demirbaş'ın bugünkü yazısı (Bir işe birkaç niyet 10.10.2008)

bilgi@dinimizislam.com

10 Ekim 2008, Cuma

   Bir işe birkaç niyet

      

Sual: Bir iş için iki veya daha çok niyet etmek uygun mudur?

CEVAP

Ne kadar çok niyet etme imkânı varsa o kadar iyi olur. Din kitaplarında deniyor ki:

Camide oturmak taattır. Caminin Allahü teâlânın evi olduğunu düşünerek giren, onu ziyarete de niyet ederse ayrı sevab alır. Namaz kılmayı beklemek için, camide itikâf edip ahireti düşünmek için, vaaz dinlemek için de niyet ederse, her niyeti için ayrı sevaba kavuşur.

Bunun gibi, bu kimse, sünnet olduğu için koku sürünür, temiz giyinirse, camiye saygı için, müslümanları incitmemek için, temiz ve sıhhatli olmak için, İslam'ın vakarını, şerefini korumak için niyet edince, her niyeti için ayrı sevab kazanır.

Bunlar gibi, yeni abdest alıp sefere çıkarken, camiye kuşluk namazı kılmak için giren kimse, hem kuşluk namazına, hem sübha namazına, hem tehıyyet-ül mescide, hem tehıyyet-ül menzile, hem de kazaya, yani beş ayrı namaza niyet edebilir.

 Sünnetler de nafiledir. Camiye girince, iki rekât tehıyyat-ül-mescid kılmak sünnettir. Farz veya başka namaz kılmak bunun yerine geçer. Başka namaz kılarken tehıyyat-ül-mescid için de ayrıca niyet gerekmezse de, niyet edilirse iyi olur. (Redd-ül-muhtar s.710)

Sünnet kılarken kazaya da niyet edince, kaza da kılınmış olur. (Necat-ül-müminin)

Sünnet kılarken, kazaya da niyet edilir. (Ramiz-ül-mülk Trablus Fetva emini)

Tatarhaniyye'de, (Sünnet kılarken kazaya da niyet edilir) deniyor. (Uyun-ül-besair)

Resulullah, beş vakit namazın sünnetlerini kılarken, yalnız, (Allah rızası için namaza) der, sünnet demezdi. Farzdan başka namaz kılınca, sünnet de kılınmış olur. (Halebi-yi kebir)

Öğlenin farzına dururken, hem vaktin farzına, hem de vaktin sünnetine niyet edilirse, iki imama göre, yalnız farz kılınmış olur. İmam-ı Muhammed'e göreyse, o namaz sahih olmaz; çünkü vaktin farzıyla vaktin sünneti ayrı cinsten iki namazdır. İki imama göre, sadece farzı kılınmış olur. Hâlbuki camiye girince kılınan bir namaz, tehıyyat-ül-mescid yerine de geçer. Farz kılarken tehıyyat-ül-mescide de niyet etmek caiz olur. Yalnız farza niyet edince de, iki namaz da kılınmış olur. (İ. Âbidin)

Vaktin farzını kılarken, vaktin sünnetine de niyet edilirse, sünnet sahih olmaz; fakat sünnet kılarken kazaya da niyet sahih olur. (Eşbah)

Çok kimse bunu karıştırıyor. Buradaki inceliği iyi anlamak gerekiyor. Öğlenin farzıyla öğlenin sünnetine birlikte niyet edilmez; fakat öğlenin sünnetiyle geçmiş bir kazaya niyet edilebilir. Başka nafileye de niyet edilebilir. Bunu karıştırmamak lazımdır. (Devamı var)

 

 

Dinimiz İslam Mail Grubu

Gruba üye olmak için: http://www.dinimizislam.com/mailgrubu.asp

Üyelikten çıkmak için: dinimizislam-unsubscribe@googlegroups.com

Dini sualleriniz için:  http://www.dinimizislam.com/sorucevap.asp

  Sual-cevap arşivi: http://groups.google.com/group/dinimizislam

 

 

İnternet sitelerimiz

www.dinimizislam.com - www.mehmetalidemirbas.com - www.evlilikrehberi.net   

NOT: www.mehmetalidemirbas.com sitesindeki bütün yazılar seslendirilmektedir. 

Seslendirilmesi bitenler dinlenebilir.

 

0 yorum: