16 Ekim 2018 Salı

* Küfre sebep olan bazı söz ve işler

18 Ekim 2018, Perşembe

 

Küfre sebep olan bazı söz ve işler

 

 

 

 

Sual: Küfre sebep olan söz ve işlerden bazıları nelerdir?

Cevap: Ben çalınanları ve gayb olanları bilirim dese, söyleyen ve inanan kâfir olur. Bana cin haber veriyor dese, yine kâfir olur. Peygamberler ve cinnîler dahi gaybı bilmezler. Gaybı, ancak Allahü teâlâ bilir ve Onun bildirdikleri bilir.

Bir kimse, Allahü teâlâya and içmek dilese, bir ahar kimse dahi, ben senin, Allahü teâlâya and içtiğini istemem. Talâka ve itâka veya şerefe, namusa and etmeni dilerim dese, kâfir olur, demişlerdir.

Bir kimse, bir kişiye, senin didarın bana can alıcı gibidir dese, kâfir olur demişler. Zira, can alıcı, bir ulu melektir.

Bir kimse, namaz kılmamak hoş iştir dese, kâfir olur. Bir kimse, bir kişiye gel namaz kıl dese, o dahi bana namaz kılmak zor iştir dese, kâfir olur demişler.

Allahü teâlâ, gökte benim şâhidimdir dese, kâfir olur. Zira Allahü teâlâya, mekân isnat etmiş olur. Allahü teâlâ, mekândan berîdir. [Allah baba diyen de kâfir olur.]

Bir kimse; Resûlullah "sallallahü teâlâ aleyhi ve sellem" yemek yedikten sonra mübarek parmağını yalardı dese, bir başkası, bu iş terbiyesizliktir dese, kâfir olur.

Rızk Allahdandır. Lâkin kuldan da hareket gerektir dese, bu söz şirktir. Zira kulun hareketi de Allahdandır. (İslâm Ahlâkı s. 203)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dinimiz İslam

İnternet Radyosu

 

 

 

Huzura Doğru TV

 

 

 

Dini sualler için | Üye olmak için

 

Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo

 

Mail grubu sayfası: Google | Yahoo

 

www.hakikatkitabevi.net

 

www.dinimizislam.com

 

 

 

0 yorum: