8 Eylül 2014 Pazartesi

* Resulullah'ın yetkisi

 

BİSMİLLÂHİRRAHMÂNİRRAHÎM

Esselâmü aleyküm ve

rahmetüllahi ve berekâtühü

 

9 Eylül 2014, Salı

Resulullah'ın yetkisi

 

 

Sual: Bir hadis şöyledir:

(Koltuğuna kurulup, “Allah, Kur’an’dakilerden başka hiçbir şeyi yasaklamadı” diyen bilsin ki, Allahü teâlâya yemin ederek söylüyorum ki, ben de bazı şeyleri emrettim, bazı şeyleri de yasakladım. Bunların miktarı, Kur’an kadar veya sayıca daha fazladır.) [Ebu Davud, Tirmizî]

Peygamberimizin dînî bir hüküm koyma veya bir şeyi yasaklama yetkisi var mı?

CEVAP

Bu hadis-i şerifi bilip de, böyle bir sual sormak çok çirkindir. Bu Ondokuzcu zındıkların sorusuna benziyor. Sağlam kaynaklı yukarıdaki hadis-i şerifte Peygamber efendimiz, (Emrettim, yasakladım) diyor. (Yetkisi var mı?) diye onu yalanlamak çok yanlıştır, insanı küfre de sokar. Bu sahih hadis-i şerife uydurma demek de, mümkün değildir. Bu hususta, sayısız başka kaynaklar da vardır. Sitemizdeki şu linkte yeterli bilgi mevcuttur:

Resulullah'ın hüküm koyma yetkisi ve vahyin mahiyeti

Twitter’da paylaş   |   Facebook’ta paylaş

 

 

İki yer var

Yarın âhiret günü, sanma seçenek çoktur,

Cennetle Cehennem var, üçüncü bir yer yoktur.

 

 

 

 

 

Dinimiz İslam
İnternet Radyosu

Huzura Doğru
TV

Bugünkü ilahi:
·İki Cihanın Gülü

 

Dini sualler için | Üye olmak için

 

Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo

 

Mail grubu sayfası: Google | Yahoo

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.myreligionislam.com

 

 

0 yorum: