17 Aralık 2009 Perşembe

* Taklit ve mezhep değiştirmek

www.dinimizislam.com

bilgi@dinimizislam.com

18 Aralık 2009, Cuma

Taklit mezhep değiştirmek değildir

 

Sual: (Bir mezhebi taklit etmek mezhep değiştirmek demektir. Onun için zaruret olmadıkça mezhep taklit edilmemeli) deniyor. Bir konuda taklit etmek, nasıl mezhep değiştirmek olur ki?

CEVAP

Bir mezhebi bir hususta taklit etmek, o mezhebe geçmek yani mezhep değiştirmek demek değildir. Başka mezhebi taklit etmek için, mecburiyet olması da şart değildir. Harac yani sıkıntı varsa ve o mezhebin o konudaki şartlarına da uyarsa, taklit edebilir; fakat harac olmadan ve şartlarına uymadan taklit etmek, caiz olmaz. İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:

Herkes, kendine kolay gelen, dilediği bir mezhebe uyabilir. İhtiyaç halinde, bir işini bir mezhebe, başka işini başka mezhebe göre yapabilir. Ancak bir işin hepsini, bir mezhebin o konudaki bütün şartlarına uyarak yapması gerekir. Yani bir kimsenin, kendi mezhebine göre yapamadığı veya güçlükle yaptığı bir işi, o işin başka bir mezhepte yapılması kolaysa, o mezhebin şartlarına uyarak, o mezhebe göre yapması caizdir. Zaruret olsa da, olmasa da, harac [zorluk, sıkıntı] olduğu zaman, diğer üç mezhepten biri taklid edilir. (Redd-ül-muhtar)

 

Canlar feda yoluna

 

Canlar feda yoluna,

Bu can kaygısı değil.

Sen can gereksin bana,

Cihan kaygısı değil.

 

Bize iki cihansın,

Canlar içinde cansın,

Canımıza canansın,

Canan kaygısı değil.

 

Yaramı tutup sildim,

Yaram kimdendir bildim.

Bendeki yâr kaygısı,

Yaram kaygısı değil.

 

Derman ola mı bana,

Derdim benim kim ona,

Dertli varayım sana,

Derman kaygısı değil.

 

Aşkın burcundan uçtum,

Dönüp dolaşıp geçtim,

Ben dost ile buluştum,

Dönmek kaygısı değil.

 

Ummanlara dalmışım,

İnci mercan bulmuşum,

Cevher olup gelmişim

Umman kaygısı değil

 

Bu Yunus’u andılar,

Kervan gitti sandılar,

Ben menzile eriştim,

Kervan kaygısı değil.

 


Bugünkü sesli yayını dinlemek için tıklayın:

· Sende

 

Üye olmak için | Üyelikten ayrılmak için | Dini sualler için | Mail grubu sayfası

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net  

0 yorum: