18 Mart 2009 Çarşamba

[dinimizislam] Allah için sevmek

www.dinimizislam.com

bilgi@dinimizislam.com

20 Mart 2009, Cuma

Allah için sevmek

 

Sual: Sevdiğimiz arkadaşı, Allah için sevmenin önemi nedir?

CEVAP

Sevdiğini Allah için sevmek, imanın temelidir. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:

(Allahü teâlâ kıyamette buyurur ki: Benim azametim için birbirini sevenleri, hiçbir himayenin bulunmadığı bugün, rahmetim altında himaye ederim.) [Müslim]

(Allah için dost olan kimseyi, Allahü teâlâ, Cennette hiçbir ameliyle ulaşamayacağı yüksek dereceye yükseltir.) [İ. Ebi-d-dünya]

(Kıyamette Arşın etrafında, yüzleri ayın on dördü gibi parlayan insanlar için kürsüler kurulur. Herkes feryat ve figan ederken onlar sakindir. Herkes korku ve dehşet içindeyken onlar üzülmez. Bunlar, Allah için birbirini sevenlerdir.) [Hâkim]

(Cennetin güzel köşkleri, Allah rızası için birbirini sevenler içindir.) [Ebu-ş-şeyh]

Allahü teâlâ, (Ya Davud, beni sevmekte sana uymayanla, arkadaşlık etme! Çünkü onlar senin düşmanındır, kalbini karartır ve seni benden uzaklaştırmaya çalışır) buyurdu. (İ. Gazali)

 

Ziyaretin önemi

Sual: Allah için ziyaretin önemi nedir?

CEVAP

Önemi büyüktür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Allahü teâlâ buyurdu ki: Benim için birbirini seven, benim için toplanıp dağılan, benim için birbirini ziyaret eden, benim için birbirine yedirip içireni severim.) [İ. Malik]

(Arkadaşını Allah rızası için ziyaret edene, bir melek, "Ne güzel oldu, Cenneti hak ettin" der. Allahü teâlâ da, "Kulum beni ziyaret etti. Ağırlaması bana aittir. Onun için, Cennetten başka bir ziyafete razı olmam" buyurur.) [Bezzar]

(Din kardeşini ziyaret eden, dönene kadar, rahmet içindedir.) [Taberani]

(Cennette öyle güzel köşkler vardır ki, bunlar, birbirini Allah için ziyaret eden, Allah için sevip yardım edenler için hazırlanmıştır.) [Taberani]

(Bir mümini ziyaret için evinden çıkana, 70 bin melek, "Ey Rabbimiz; senin rızan için ziyarete giden şu kuluna rahmet et, ondan razı ol" diye dua eder.) [Taberani]

(Din kardeşini ziyaret edene, Cennette bir derece verilir.) [Ey Oğul İlmihali]

(Mümin kardeşini ziyaret edip müsafeha eden kimselerin, elleri ayrılmadan, ağaçtan yaprak dökülür gibi, günahları dökülür.) [Ey Oğul ilmihali]

(Âlimi ziyaret eden, beni ziyaret etmiş gibi sevaba kavuşur.) [Taberani]

Allahü teâlânın emriyle, bir melek, arkadaşını ziyaret için köye giden birine sordu:

Böyle nereye gidiyorsun?

— Şu köydeki din kardeşimi ziyarete gidiyorum.

Bunun sana bir iyiliği, bir yardımı dokundu da, onun için mi gidiyorsun?

— Hayır, sadece ben onu Allah için sevdiğimden gidiyorum.

— Müjdeler olsun sana! Beni Hak teâlâ gönderdi. Hiçbir menfaat ummadan arkadaşını ziyarete gittiğin için, Rabbimizin sevgisine kavuştun. (Müslim, Hâkim)

 

Namazı bozan 12 mesele

Sual: İmam-ı a'zama göre namazı bozan 12 mesele varmış. Bunlar nelerdir?

CEVAP

Aşağıdaki 12 husus İmam-ı a'zama göre namazı bozar, İmameyne göre bozmaz.

1- Sabahın farzını kılarken Ettehıyyatü'yü okuyup, selam vermeden önce güneş doğarsa,

2- Teyemmümle namaz kılan, Ettehıyyatü'yü okuyup selâmdan önce suyu görse,

3- Cuma namazında, Ettehıyyatü okuduktan sonra, ikindi vakti girse,

4- Mestlerine mesh etmiş olan, Ettehıyyatü okuduktan sonra, mesh müddeti sona erse,

5- Ettehıyyatü okuduktan sonra, mestinin biri ayağından çıksa veya kendisi çıkarsa,

6- Ümmi olan, Ettehıyyatü'yü okuduktan sonra bir sure okumasını öğrense,

7- Çıplak olanın, Ettehıyyatü'yü okuduktan sonra, elbisesi gelse,

8- Îmâ ile namaz kılan hasta, Ettehıyyatü'den sonra rükû ve secde edecek duruma gelse,

9- Tertip sahibi, Ettehıyyatü'den sonra kılmadığı namazı hatırlasa,  

10- İlim sahibi imam, Ettehıyyatü'den sonra abdesti bozulup, ümmîyi imamlığa geçirse,

11- Sargı üzerine mesh edenin, Ettehıyyatü'den sonra yarası iyi olup, sargısı düşse,

12- Ettehıyyatü'den sonra, istihazalının kanı dursa ve namaz vakti çıkana kadar hiç gelmese namaz bozulur. (Tergib-üs-salât, Halebî)

Müctehid âlimler, bir çok konuda fetvayı İmameyne göre vermişlerdir.

 

Ruh ve nefs

 

Zinde olan ruhum feryat ediyor,

Geceyi gündüze durma kat diyor.

Fakat tembel nefsim inat ediyor,

Vur kafayı gece gündüz yat diyor.

 

Ruhum kalkmak ister, her sabah erken.

Haramlara sakın uzanma derken.

Nefsim haram helâl sormadan yerken,

Dünyanın zevkinden sen de tat diyor.

 

Yunus herkes seni insaflı bulsun!

Yapılan tenkitler ölçülü olsun!

Nefsim köpürüyor, hain ot yolsun!

Zındıklara amansızca çat diyor.

 


Bugünkü sesli yayını dinlemek için tıklayın:

 

Dinimiz İslam Mail Grubu

Gruba üye olmak için: http://www.dinimizislam.com/mailgrubu.asp

Üyelikten çıkmak için: dinimizislam-unsubscribe@googlegroups.com

Dini sualleriniz için:  http://www.dinimizislam.com/sorucevap.asp

  Sual-cevap arşivi: http://groups.google.com/group/dinimizislam

 

 

İnternet sitelerimiz

NOT: Sitelerimizdeki bütün yazılar, her gün seslendirilmektedir. 

Seslendirilmesi bitenler bu linkten dinlenebilir.

 

0 yorum: