2 Mayıs 2012 Çarşamba

* Tesbihi asmak

03 Mayıs 2012, Perşembe

Tesbihi asmak

 

Sual: (Camilerde veya evlerde tesbihi asmak bid'attir) diyorlar. Tesbihin asma şekli, ibadet olmadığına göre bid'at denir mi?

CEVAP

Bid'at, ibadette değişiklik yapmaktır. Tesbihi asmak, tesbihle veya başka aletle sayı saymak ibadet değil, âdettir.   

Deveye binmek zevaid sünnettir. Otomobile, uçağa binmek âdettir, sünnete aykırı değildir. Bunun gibi, gerek numaratör olsun, gerek tesbih olsun mekanik veya elektronik aletlerle tesbih çekmek bid'at değildir. İbadet işlememize sebep olan tesbihi, ortalarda dolaşmasın diye bir yere asmakta, yukarı koymakta mahzur yoktur. Namaz kıldığımız seccadeyi de katlayıp bir yere kaldırmak iyi olur.  

 

Sütbabanın hanımı

Sual: Sütbabam, yeni bir kadınla evlendi. Bu kadın bana mahrem midir?

CEVAP

Evet, mahremdir. Öz babanızın hanımı gibi olur.

 

Sütoğlun kız kardeşi

Sual: Sütoğlumun hanımı bana mahrem midir?

CEVAP

Evet, mahremdir. Kendi gelininiz gibidir.

 

Ey Bülbül

 

Ey bülbül, öyle içli,

Öterek üzme beni!

Muhalif kimseleri,

Tutarak üzme beni!

 

Taşa vurma başını!

Akıtma gözyaşını!

Öyle hilâl kaşını,

Çatarak üzme beni!

 

İşler karışık niye?

Her gün düşer seviye,

Kötüleri iyiye,

Katarak üzme beni!

 

Yunus, âciz bir kuldur,

Tut onu yerden kaldır!

Ya azat et, ya öldür!

Satarak üzme beni!

 

 

Dinimiz İslam
İnternet Radyosu

Huzura Doğru
TV

Bugünkü ilahi:
·Güller Sümbüller

 

Dini sualler için | Üye olmak için

 

Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo

 

Mail grubu sayfası: Google | Yahoo

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net

 

 

0 yorum: