21 Mayıs 2012 Pazartesi

* Hâşâ Allah blöf yapmaz

22 Mayıs 2012, Salı

Hâşâ Allah blöf yapmaz

 

Sual: Allah'ın varlığını inkâr etmeyen kimse, imanın şartlarından olan, meleklere, peygamberlere, kitaplara, Kıyamete ve Allah'ın sıfatlarına inanmasa, (Allah âcizdir, insan gibi varlıktır, O her şeyi bilmez, gökte oturur, istirahat eder) dese, niye kâfir olsun ki? Ben de böyle inanıyor, Allah'ı inkâr etmiyorum, niye kâfir olayım? Acaba, Allah, (Şunları yapan kâfir olur) diyerek blöf mü yapıyor?

CEVAP

Bir ateist gibi böyle şey sorulur mu? Hâşâ Allahü teâlâ için blöf yapıyor denir mi? Hemen tevbe etmek lazımdır.

Blöf: Karşısındaki kişiyi yanıltarak veya yıldırarak bir işten caydırmak için söylenen asılsız söz veya takınılan aldatıcı tavır demektir.

Allahü teâlâ için böyle çirkin söz söyleyenin hemen tevbe etmesi gerekir.

Allahü teâlâ, imanın şartlarını Kur'an-ı kerimde açıkça bildiriyor. Resulü de bunu açıklıyor. Bir kimse, (Melek yok, Cennet ve Cehennem yok) dese, Allahü teâlâyı yalanlamış, Ona inanmamış olur. O, her ne kadar (Allah vardır) dese de, hayâlindeki bir robota inanmış, kâmil sıfatları olan Allahü teâlâyı kabul etmemiş olur.

(Allah vardır, ama her şeye gücü yetmez, her şeyi bilmez) demek küfür olur. (Ben Allah'ı inkâr etmedim ki) demesinin önemi olmaz. Şeytan da Allah'ı inkâr etmemişti. Ama bir emre karşı geldiği için, lanetlenip sonsuz cehennemlik oldu. Bunun gibi, küfre düşürücü söz söyleyip, (Ben Allah'ı inkâr etmiyorum) demek çok yanlıştır.

 

 

Mahvetti beni bu aşk

 

Gönlüm düştü sevdaya,

Mahvetti beni bu aşk.

Başım girdi belaya,

Mahvetti beni bu aşk.

 

Yürürüm yana yana,

Aşk boyar beni kana,

Kavuşulur mu ona?

Mahvetti beni bu aşk.

 

Kâh aktırır sel gibi,

Kâh estirir yel gibi,

Tozdurur bir yol gibi,

Mahvetti beni bu aşk.

 

Sular gibi çağlarım,

Ciğerimi dağlarım,

Şeyhim diye ağlarım,

Mahvetti beni bu aşk.

 

Düşmüşüm kaldırmıyor,

Vuslata erdirmiyor,

Ağlatıp güldürmüyor,

Mahvetti beni bu aşk.

 

Gezerim ilden ile,

Sorarım dilden dile,

Şu hâlimi kim bile,

Mahvetti beni bu aşk.

 

Mecnun gibi yürürüm,

Yâri düşte görürüm,

Uyanınca eririm,

Mahvetti beni bu aşk.

 

Sıkıntı bana yetti,

Öldürmeye kast etti,

Aşkı beni mest etti,

Mahvetti beni bu aşk.

 

Benzim sarı, gözüm yaş,

Bağrım delik, ağrır baş,

Biterim yavaş yavaş,

Mahvetti beni bu aşk.

 

Yunus'um biçareyim,

Baştanbaşa yâreyim,

Dostumdan avareyim,

Mahvetti beni bu aşk.

 

Kelimeler:

 

Vuslat: (Sevgiliye) kavuşma

Biçare: Çaresiz

Yâre: Yara

Avare: Başıboş

 

 

Dinimiz İslam
İnternet Radyosu

Huzura Doğru
TV

Bugünkü ilahi:
·Mesneviden Ders Aldım

 

Dini sualler için | Üye olmak için

 

Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo

 

Mail grubu sayfası: Google | Yahoo

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net

 

 

0 yorum: