2 Nisan 2010 Cuma

* Allah'ı hatırlatan kişi

www.dinimizislam.com

bilgi@dinimizislam.com

4 Nisan 2010, Pazar

Allah’ı hatırlatan kişi

 

Sual: (Bir kimseyi görünce Allah hatırlanıyorsa, o evliya zatlardan biridir) deniyor. Bu doğru mudur?

CEVAP

Evet, bir Müslümanı görünce, onunla konuşunca, Allahü teâlâ hatırlanıyorsa, o kimsenin evliya zatlardan olma ihtimali çoktur. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:

(Evliya o kimselerdir ki, görüldükleri zaman Allah hatırlanır.) [Hakîm]

Aşağıdaki hadis-i şerifte bildirilen âlimlerin Allah adamı oldukları anlaşılır:

(Her âlimin sohbetine gitmeyin! Ancak şu beş şeyden sakındırıp, diğer beş şeye davet eden âlimin sohbetine gidin!

1- Şekten, yakîne sevk eden, [Şüpheli inanıştan sakındırıp kesin imana yönlendiren]

2- Kibirden uzaklaştırıp, tevazua yönelten,

3- Nefreti, düşmanlığı bıraktırıp, hayra sevk eden,

4- Riyadan uzaklaştırıp, ihlâsa çeviren,

5- Dünyadan, zühde [tamahtan, tok gözlü olmaya] çağıran.) [Asakir]

 

Canlar feda yoluna

 

Canlar feda yoluna,

Bu can kaygısı değil.

Sen can gereksin bana,

Cihan kaygısı değil.

 

Bize iki cihansın,

Canlar içinde cansın,

Canımıza canansın,

Canan kaygısı değil.

 

Açık yaramı sildim,

Yaram kimdendir, bildim,

Bendeki yâr kaygısı,

Yaram kaygısı değil.

 

Derman ola mı bana,

Derdim benim kim ona,

Dertli varayım sana,

Derman kaygısı değil.

 

Aşkın burcundan uçtum,

Dönüp dolaşıp geçtim,

Ben dost ile buluştum,

Dönmek kaygısı değil.

 

Ummanlara dalmışım,

İnci mercan bulmuşum,

Cevher olup gelmişim,

Umman kaygısı değil.

 

Bu Yunus’u andılar,

Kervan gitti sandılar,

Ben menzile eriştim,

Kervan kaygısı değil.

 

Kelimeler:

 

Yumak: Yıkamak

Umman: Okyanus

Menzil: İnilen yer, konak

 

 


İnternet Radyomuz 24 saat yayındadır.

Dinlemek için tıklayın:

Dinimiz İslam İnternet Radyosu


Bugünkü ilahiyi

dinlemek için tıklayın:

· Hak Dostları Cem Olmuşlar

 

Üye olmak için | Üyelikten ayrılmak için | Dini sualler için | Mail grubu sayfası

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net  

0 yorum: