8 Ağustos 2018, Çarşamba | |
Namazın mekruhları | |
Sual: Ağzı ve burnunu örterek namaz kılınabilir mi? Namazın sünnetlerini terkederek namaz kılmak sahih olur mu? Cevap: (Dürr-ül-muhtâr)da ve bunun şerhi olan (Redd-ül-muhtâr)da bildirilen namazın mekruhlarından bir kısmı şunlardır: 29- Başından ayağına kadar, bir peştamal sarıp kılmak tahrimen mekruhtur. 30- Açık başına sarık sarıp, tepesi açık olarak kılmak, tahrimen mekruhtur. 31- Ağzını, burnunu örterek kılmak, tahrimen mekruhtur. Mecusiler böyle tapınır. [Maske, eldiven ve alnın yere değmesine mani olan gözlük takarak kılmamalıdır. Alnın, burnun, ellerin yere değmesine, yani farza veya sünnete mani olan şey ile, zaruret olmadan namaz kılmamalıdır. Bunları namazda takmak için, kadınlara dahi zaruret yoktur.] 32- Özürsüz, boğazından balgam çıkarmak mekruhtur. Ağızda hâsıl olan kan, ağız dolusu değilse, bunun hâsıl olması ve bunu yutmak, abdesti de, namazı da bozmaz. Kay da böyledir. [(Halebî-yi kebîr) ve (Hindiyye).] 33- Amel-i kalil, yani bir eli, bir veya iki kere hareket ettirmek mekruhtur. Isıran biti, pireyi, amel-i kalil ile öldürmek câiz, ısırmayanı tutmak ve öldürmek mekruhtur. Bunların ölüsünü ve dirisini mescitte bırakmak haramdır. 34- Namazın sünnetlerinden birini terk etmek mekruhtur. Sünnet iki kısımdır: Biri (Sünen-i hüdâ)dır. Bunlar, müekked [kuvvetli] olan sünnetlerdir. İkincisi (Sünen-i zevâid)dir. Bunlar, müekked olmayan sünnetlerdir. Müstehab ve mendub da aynıdır, denildi. Namazda müekked sünneti terk, tahrimen mekruh olur. Müekked olmayan sünneti terk, tenzihen mekruh olur. Müstehabı terk etmek, mekruh değil, hilâf-ı evlâ olur. Yani müstehabları yapmak sevab olur, yapmamak, hiç suç değildir. Sevabından mahrum kalır. (Tam İlmihal s. 240) | |
Dini sualler için | Üye olmak için Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo Mail grubu sayfası: Google | Yahoo | |
6 Ağustos 2018 Pazartesi
* Namazın mekruhları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder