10 Şubat 2017, Cuma | |
Mezhep taklidi | |
Sual: Bir ibadeti bir mezhebe uyarak yaptıktan sonra başka bir ibadeti başka mezhebe uyarak yapmak sahih olur mu? Başka mezhebi taklit etmeye mâni olan ikinci bir özür de hâsıl olsa bu hâl telfîk olur mu, bu ibadet sahih olur mu? Cevap: Bir kimse, bir ibadeti, bir işi, bir mezhebin bütün şartlarına uyarak yapıp bitirdikten sonra, bunu tekrar yaparken veya başka bir ibadeti, başka bir işi yaparken, başka mezhebin şartlarına uyarak yapması, âlimlerin çoğuna göre sahih olur. İhtiyaç olduğu zaman yapmak ise, sözbirliği ile sahih olur. Hatta bir mezhebin şartlarına uyarak yapılan bir işin, bir ibadetin bu mezhebe göre sahih olmadığı, başka bir mezhebe göre sahih olduğu sonradan anlaşılsa, o mezhebe göre sahih olduğunu düşününce, o mezhebi taklit etmiş olur. O işi sahih olur. Çünkü o ibadeti kurtarmak için, mezhep taklidine ihtiyaç hâsıl olmuştur. Bir ibadeti kendi mezhebine göre yapmasına mâni olan bir özür hâsıl olunca, bu ibadeti başka bir mezhebi taklit ederek yapmak lâzım oldu. Başka mezhebi taklit etmesine mâni olan ikinci bir özür de hâsıl olsa ve bu özür kendi mezhebine uymasına mâni olmasa, bu ibadeti, iki mezhebe göre de sahih olmadığı hâlde, özür ile, ihtiyaç ile olduğu için, bu hâli telfîk olmaz. İbadeti sahih olur. Başka bir mezhep taklit edilirken, kendi mezhebinde mekruh veya haram olsa bile, o mezhebin farzlarına ve müfsidlerine uymak lâzımdır. Kendi mezhebinin haram demesine bakılmaz). (Tam İlmihal s. 889) | |
Dini sualler için | Üye olmak için Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo Mail grubu sayfası: Google | Yahoo | |
8 Şubat 2017 Çarşamba
* Mezhep taklidi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder