BİSMİLLÂHİRRAHMÂNİRRAHÎM Esselâmü aleyküm ve rahmetüllahi ve berekâtühü | |||||||
16 Nisan 2014, Çarşamba | |||||||
Resulullah'a boşama hakkı | |||||||
| |||||||
Sual: Hak Sözün Vesikaları isimli kitapta, bozuk Hüsniye kitabının, (Resulullah, zevcelerini boşamak için, Ali’yi vekil etti. O da, Âişe’yi boşadı) iftirasına cevap verilirken, (Hâlbuki âyet-i kerimede, Resulullah'a bile boşama hakkı verilmemiştir) deniyor. Ama Tahrim sûresinin (Eğer o sizi boşarsa, Rabbi ona, sizden daha iyi hanımlar verebilir) mealindeki 5. âyeti var. Başka âyetler de var. Mesela Hazret-i Hafsa vâlidemizi boşamıştı. Boşaması caiz olmasa, nasıl boşardı? Hak Sözün Vesikaları isimli kitaptaki (Resulullah'a bile boşama hakkı verilmemiştir) ifadesi yanlış değil mi? CEVAP Hayır yanlış değil, doğrudur. Önceleri, Peygamber efendimize, hanımlarını boşaması caizdi. Hafsa vâlidemize bir talak vermişti. (Ey habibim, Ona geri dön! Çünkü o çok oruç tutar, çok namaz kılar. Cennette de senin hanımındır) mealindeki vahiy ile Ahzab sûresinin, (Boşadığın hanımlarından istediğini tekrar nikâhlamanda, sana günah yoktur) mealindeki 51. âyeti üzerine, onu tekrar nikâhladı. Daha sonra, hanımlarını boşaması ve başka kadınlarla evlenmesi de haram edildi. Bir âyet-i kerime meali: (Artık başka kadınlarla evlenmen sana helâl değildir. Mevcut hanımlarını boşayıp da, yerlerine başkalarını almak da olmaz.) [Ahzab 52 - Beydâvî] Bu âyet-i kerime indikten sonra, artık başka kadınlarla evlenmesi de, mevcut hanımlarından birini boşaması da caiz olmadı. Twitter’da paylaş | Facebook’ta paylaş | |||||||
Ehli olanla istişare Ehline soran kişi, karlı dağları aşar, İstişare etmeyen, düz yolda bile şaşar. | |||||||
Bugünkü ilahi: | |||||||
Dini sualler için | Üye olmak için Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo Mail grubu sayfası: Google | Yahoo www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.myreligionislam.com | |||||||
15 Nisan 2014 Salı
* Resulullah'a boşama hakkı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder