14 Haziran 2011 Salı

* Çalgı ve Allah sevgisi (Mehmet Ali Demirbaş'ın 16.06.2011 tarihli yazısı)

Açıklama: logo

16 Haziran 2011, Perşembe

Çalgı ve Allah sevgisi

 

Sual: (Allah sevgisini artıran çalgı mubahtır. Süslü, açık bayana bakmak ferahlık veriyorsa, Allah sevgisini artırıyorsa, çiçeğe bakmak gibi mubah olur) deniyor. Haram, nasıl mubah olabilir?

CEVAP

Çok yanlıştır. Çalgının haram olduğu Nass'la sabittir. İki hadis-i şerif meali:

(Bir zaman gelecek, zina, ipek, içki mizmar [çalgı] helal sayılacaktır.) [Buhari]

(Ben, mizmarları [çalgıları] ve putları kaldırmak için de gönderildim.) [İ. Ahmed]

Her çalgıyı dinlemek haramdır. (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlak-ı alaiyye, Dürr-ül-mearif)

Çalgının haramlığı icma ile bildirildi. (Makamat-ı Mazheriyye)

Temiz kalb çalgıdan zevk alamaz. Zevk alan kalb, kirli demektir. Çalgı nefsi kuvvetlendirir, zararlı olur. (K. Saadet)

Haramda, deva, gıda olmaz. Bir hadis-i şerif meali: (Allahü teâlânın size haram ettiği şeylerde şifa yoktur.) [Hâkim]

Dinimizin yasakladığı çalgıyı din adına savunmak, reformdan, din düşmanlığından başka şey değildir. Kendileri nefislerine uyarak dinlese de, harama haram demekten çekinmemeleri gerekirdi. Haramı işleyen kâfir olmaz, ama helâl diyen kâfir olur.

 

Müzik yayını zorunludur

Sual: Müzik haramsa, niye TGRT'de çalınıyor?

CEVAP

RTÜK yasasına göre bu yayın mecburidir. Radyo ve televizyon yayınlarının esas ve usulleri hakkında yönetmeliğin 29. maddesindeki, yayınlarda yer verilmesi gerekli programların yayın oranları kısmında, haftalık yayının % 5'inin Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği programlarına ayrılmasının zorunlu olduğu bildiriliyor.

Böyle bir mecburiyet olmasa bile, çeşitli sebeplerle müzik çalsalar veya gıybet etseler, kendileri yaptığı için, müziğin ve gıybetin haram olduğunu söylemeyecekler mi? Yani harama haram demeyecekler mi? Niye harama haram diyorlar demek, Müslümana yakışmaz. Kendimiz işlesek bile, harama haram demek dinimizin emridir. İhya'daki hadis-i şerifte, (Kendiniz tam yapamasanız da iyiliği emredin! Kendiniz tam sakınamasanız da, kötülükten sakındırın!) buyuruluyor. Demek ki iyiliği tavsiye etmek ve günahlardan sakındırmak için, günahsız olmak şart değildir. Sonra Peygamberler hariç günahsız kul var mıdır? O zaman hiç kimse, emr-i maruf ve nehy-i münker yapamaz. Emr-i marufa mani olmak çok tehlikelidir.

 

 

Üye olmak için | Üyelikten ayrılmak için | Dini sualler için | Mail grubu sayfası

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net

 

0 yorum: