17 Temmuz 2008 Perşembe

[dinimizislam] Mehmet Ali Demirbaş’ın bugünkü yazısı (Sen kalbine danış 19.07.2008)

www.dinimizislam.com

bilgi@dinimizislam.com

17 Temmuz 2008, Perşembe

Sen kalbine danış

 

Sual: Bir hadiste, (Müftüler, fetva verseler de sen, yine kalbine danış) deniyor. Buna göre, bir şeyin helal olup olmadığını anlamak için, aklımıza, kalbimize mi bakmak gerekir?

CEVAP

Dinimizde dört delil vardır. Kalbe danışmak delil değildir. Eğer dindeki dört delil esas alınmazsa, herkesin aklına ve kalbine göre sayısız din meydana çıkar. Ölçüyü iyi bilmek gerekir.

Dinimizde, herkesin aklı ve kalbi ölçü olsaydı, Kur'an-ı kerime, Peygambere ve âlimlere ihtiyaç kalmazdı. Dinimizde akıl da, kalb de, bir şeyin haram olmasında kesin ölçü olamaz. Mesela bazı kimseler, (Ben Ankara'dan, oğlumun bulunduğu İstanbul'a, uçakla kısa bir zamanda geldim. Bir gün kalıp gideceğim. Ben günlerce yol gitmedim ki, hem gittiğim yer, kendi evim sayılır, kendi evimden daha çok rahat ediyorum. Niye İstanbul'da seferi olacakmışım ki? Üstelik Peygamberimiz, (Aklı olmayanın dini yoktur, müftüler fetva verseler de sen kalbine danış) demiyor mu? Öyleyse ben de, aklıma ve kalbime danıştım, Ankara'dan İstanbul'a gelmekle seferi olmam) diyor. Halbuki, bir kimse, Ankara'dan bir saatte İstanbul'a gelse, seferi olur da, Pendik'ten Fatih'e iki saatte gelse, yine seferi olmaz.

Bir kimse, bir memura verilen hediyeyi müftüye sorsa, o da, (Bir çıkarı olmadan, iş bittikten sonra, kendi rızasıyla vermişse, bu hediye helaldir) diye fetva verse, ama o kimse, (Ben, bunu memur işimi yapsın diye, rüşvet olarak veriyorum, kalbim bunu hoş görmüyor) diyorsa, burada kalbin rolü vardır. Müftü, anlatılışa yani görünüşe göre o hediyedir diye fetva verse de, şüpheli şeylere bulaşmamalıdır.

 

Komşunun sarkan meyveleri

Sual: Komşunun bahçesindeki ağacın, bizim bahçeye sarkan dallarındaki meyvelerden ve yere düşenlerden yemek caiz olur mu?

CEVAP

Caiz olmaz. Ağaçtan, herkesin geçtiği sokağa düşmüşse, ceviz gibi çürümeyenleri, sahibinin izin verdiği biliniyorsa yemek caiz olur. Kiraz gibi çürüyecek meyveyse, sahibinin yasak ettiği bilinmedikçe, alıp yenilebilir. Alıp, evine götürmek caiz değildir.

 

Vaty ve cima

Sual: Din kitaplarında vaty ve cima kelimeleri geçiyor. Bunlar aynı şeyler midir?

CEVAP

Vaty, cinsel ilişkinin genel adıdır. Nikâhlı olan ilişkiye cima, nikâhsız olana da, zina denir.

 

 

Dinimiz İslam Mail Grubu

Gruba üye olmak için: http://www.dinimizislam.com/mailgrubu.asp

Üyelikten çıkmak için: dinimizislam-unsubscribe@googlegroups.com

Dini sualleriniz için:  http://www.dinimizislam.com/sorucevap.asp

  Sual-cevap arşivi: http://groups.google.com/group/dinimizislam

 

 

İnternet sitelerimiz

www.dinimizislam.com - www.mehmetalidemirbas.com - www.evlilikrehberi.net   

NOT: www.mehmetalidemirbas.com sitesindeki bütün yazılar seslendirilmektedir. 

Seslendirilmesi bitenler dinlenebilir.

 

 

0 yorum: