11 Eylül 2019, Çarşamba | |
Gördüğü, bildiği halde inkarın sebebi | |
Sual: Peygamber efendimiz zamanında, mucizeleri görmeden iman edenler olduğu gibi, gördükleri halde inkar edenler de olmuş. Bunun sebebi nedir? Cevap: Konu ile alakalı olarak Şevâhid-ün Nübüvve kitabında deniyor ki: "Resûlullah efendimiz zamanında, basiretli, ileri görüşlü olanlar, hiçbir delile ihtiyaç duymadan hemen iman etmişlerdi. Basiretleri örtülü olanlar ise, örf ve adetler bunlarda huy haline geldiği için, Resûlullah efendimizin hallerini, sözlerini ve mucizelerini görüp, işitmedikçe, iman etmek nimeti ile şereflenememişlerdi. Resûlullah efendimiz zamanındakiler böyle olduğu gibi, daha sonra gelip iman edenler de iki kısma ayrılmaktadır. Bunlardan bir kısmı, Resûlullah efendimizin sözlerinin açıklamalarını, hallerini ve ahlakını işittiklerinde, okuduklarında, hemen tasdik edip iman etmişlerdir. İkinci kısımdakiler ise, mucizeleri duyup, Resûlullah efendimizin Peygamber olduğunu iyice anlayıp tasdik etmedikçe, iman nimetine kavuşamamışlardır. İnsanlardan bir kısmı da, Resûlullah efendimizin Peygamberlik alametlerini, mucizelerini görseler de, inat ve kibirlerinden dolayı inanmamışlardır. Kureyş kabilesinin ileri gelenleri böyle idi. İman etmek için mucize istediler, mucizeleri görünce, bunlar sihir ve göz boyamaktır dediler. Mucizeleri görmeleri, inkarlarını arttırmaktan başka bir şey yapmadı. Daha sonraki inkar edenler de, bunlara dahildir. Bunlar, mucizeleri inkar ederek, inat ve kibir yolunu tutmuşlardır. Haşra, neşre, kıyamet gününe, hesaba, kitaba, Cennete, Cehenneme ve Peygamber efendimizin haber verdiği diğer hususlara da iman etmiyorlar. İnsanlardan bir kısmı da, nakledilen delillere ve mucizelere inandıklarını söylüyorlar ise de, onların hepsini tevil ediyor, mucize olmaktan çıkaracak şekilde açıklıyorlar ve inkar ediyorlar. Bunlar, mucizeleri inkar ettikleri halde, halkın gönlüne girmek ve çeşitli menfaatler elde etmek için, keramet sahibi olduklarını iddia ediyor ve çeşitli yalanlarla, hilelerle, cahil kimseleri kendilerine bağlıyorlar." *** Sual: Haram olmayıp mubah şeylerle meşgul olmanın, dinimizce bir mahzuru var mıdır? Cevap: Fetâvâ-yı Hindiyyede; "Kur'ân-ı kerim okumaya, namaz kılmaya vakit bırakmayan her mubah iş, mekruhtur" buyruluyor. | |
Dini sualler için | Üye olmak için Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo Mail grubu sayfası: Google | Yahoo | |
9 Eylül 2019 Pazartesi
* Gördüğü, bildiği halde inkarın sebebi (Osman Ünlü Hocanın 11.9.2019 tarihli yazısı)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder