16 Nisan 2016 Cumartesi

* Kalbe, ruha lezzet veren şey, nefse sıkıntı verir

18 Nisan 2016, Pazartesi

Kalbe, ruha lezzet veren şey, nefse sıkıntı verir

 

 

Sual: Bazı insanlar müzikten, haram işlemekten zevk alıyor, bazıları ise sıkılıyor. Bu fark nereden ileri geliyor? Nefs ile ruhun lezzetleri farklı mıdır?

Cevap: (Hadîka) kitabının sâhibi "rahmetullahi teâlâ aleyh" diyor ki, (Haram karışmamış olan teganni, salih insanın temiz kalbine, ruhuna tatlı geldiği gibi, haram karışmış olan müzik de, fasıkların nefislerine tatlı gelir). Onlar, bunların, bunlar da onların müziklerinden zevk almazlar, sıkılırlar. Çünkü kalbe, ruha lezzet veren şey, nefse sıkıntı verir. Nefse tatlı gelen şey, temiz kalplere sıkıntı verir. Bunun içindir ki, kâfirlerin, fasıkların Cennet hayatı yaşadıkları yerler, Müslümanlara, salihlere zindan olur. (Dünya, [yani haramların bulunduğu yerler, fısk meclisleri] mümine zindan, kâfire ise Cennettir) hadisi değişmez bir hakikattir. Bu hakikati göz önüne alarak, herkes kendi kalbinin nasıl olduğunu kolayca anlayabilir. Çok kimsenin nefsi, küfür alâmetlerini kullanmakla ve haramları işlemekle kuvvet bulup, kalbi ve ruhu örttüğünden, nağme nefse tesir edip azdırmaktadır. Ruhun, kalbin sıfatları mağlup olduğundan, müteessir olmamaktadırlar. Nefsin duyduğu lezzet, kalbin, ruhun lezzeti sanılmaktadır. Nağmeden bazı hayvanlar da lezzet almaktadır.

(Kimyâ-yı se'âdet) kitabı, ikiyüzaltmışaltıncı sahifesinde, çocuk terbiyesini anlatırken, (Çocuklara kadın, kız, aşk bulunan şiirleri okutmamalı, böyle şiirler ruhun gıdasıdır diyen öğretmene göndermemelidir. Talebesine böyle söyleyen, [ve seks bilgileri veren öğretmen], üstat değil, şeytandır. Çocuğun kalbini bozmaktadır) buyuruyor. Peygamberimiz "sallallahü aleyhi ve sellem" (Gına kalbi karartır) buyurdu. Yani insan sesi ile teganni ve çalgılar kalbi karartır. [Bu hadîs-i şerifi, İbni Âbidîn, beşinci cilt, ikiyüzyirmiikinci sahifede, izah etmektedir.] Musikiye özenmemeli, hasıl ettiği lezzete aldanmamalıdır. Bundan ruh değil, Allahü teâlânın düşmanı olan nefs lezzet almaktadır. Zavallı ruh, nefsin elinde esir olduğundan, kendi lezzeti sanmaktadır. Musikinin tadı, zehirli bala, şekerlenmiş, yaldızlanmış necasete [pisliğe] benzer. (Tam İlmihâl s. 731-732)

 

 

 

 

 

 

 

 

Dinimiz İslam

İnternet Radyosu

 

 

Huzura Doğru TV

 

 

Dini sualler için | Üye olmak için

 

Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo

 

Mail grubu sayfası: Google | Yahoo

 

www.hakikatkitabevi.net

 

www.dinimizislam.com

 

 

0 yorum: