22 Kasım 2013 Cuma

* Canım çıktı demek

 

BİSMİLLÂHİRRAHMÂNİRRAHÎM

Esselâmü aleyküm ve

rahmetüllahi ve berekâtühü

 

23 Kasım 2013, Cumartesi

Canım çıktı demek  

 

 

Sual: Hiç yalan söylediğini görmediğim bir arkadaş, geçen yanıma geldi, (Çok ağır işler yaptım, canım çıktı) dedi. Hâlbuki yaşıyor yani canı çıkmamış. Böyle yalan söylemesi haram değil mi?

CEVAP

Bunlar deyimdir. Deyimlerde kelimeye değil, mânâya bakılır. (Canım çıktı) demek, çok yoruldum demektir, yalan değildir. Bazen de, (Öldüm bittim) de denir. (Çok sıkıntı çektim) demektir. Âyet ve hadislerde de böyle deyimler vardır. Kelime mânâsı ile açıklanırsa yanlış olur. Vehhabiler, Kur’an-ı kerimi böyle yanlış anladıkları için, hâşâ Allah'ı insana benzetiyorlar. (Allah, Arş’ta oturuyor, yürür, iner, çıkar, eli yüzü var) diyorlar. Deyimlerde kelimeye değil, mânâya bakıldığını bilmiyorlar.

 

Dolduruşa gelmek

Ne cömertsin derler, maldan ederler,

Çok yiğitsin derler, candan ederler.

 

 

 

 

 

Dinimiz İslam
İnternet Radyosu

Huzura Doğru
TV

Bugünkü ilahi:
· Güzel Aşık Cevrimizi Çekemezsin

 

Dini sualler için | Üye olmak için

 

Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo

 

Mail grubu sayfası: Google | Yahoo

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.myreligionislam.com

 

 

0 yorum: