3 Eylül 2012 Pazartesi

* Hadisten kaynak göstermek -2- (Mehmet Ali Demirbaş'ın 04.09.2012 tarihli yazısı)

04 Eylül 2012, Salı

Hadisten kaynak göstermek -2-

 

Müctehid olmayanın, hadis-i şeriften, kendi anladığına göre amel edemeyeceğini dün bildirmiştik.

Sahih olan şu hadis-i şeriflere ve mezheplerdeki hükümlerine bakalım:

1- (Deve eti yemek abdesti bozar.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesai]

Bu sahih hadisi delil olarak gösterip, deve etinin her mezhepte abdesti bozduğunu söylemek mezhepsizlik olur. Çünkü deve eti yemek sadece Hanbelî mezhebinde abdesti bozar.

2- (Zekerine dokunanın abdesti bozulur.) [Ebu Davud, Tirmizi, Nesai]

Bu sahih hadisi delil olarak gösterip, bu durumun Hanefî'de de abdesti bozduğunu söylemek mezhepsizlik olur. Çünkü Hanefî'de bu durum abdesti bozmaz.

3- (Zekere dokunmak abdesti bozmaz.) [Ebu Davud, Tirmizi, Nesai]

Bu sahih hadisi delil olarak gösterip, bu durumun diğer üç mezhepte de abdesti bozmadığını söylemek mezhepsizlik olur. Çünkü bu durum diğer üç mezhepte abdesti bozar.

4- (Fercine dokunan kadının abdesti bozulur.) [Beyheki]

Bu sahih hadisi delil olarak gösterip, bu durumun, her mezhepte abdesti bozduğunu söylemek mezhepsizlik olur. Çünkü bu durum, sadece Şâfiî'de bozar, diğer üç mezhepte abdesti bozmaz.

5- (Kan aldırmak abdesti bozmaz.) [Beyheki]

Bu sahih hadisi delil olarak gösterip, kan aldırmanın, her mezhepte abdesti bozduğunu söylemek mezhepsizlik olur. Çünkü kan aldırmak, sadece Hanefî'de bozar, diğer üç mezhepte bozmaz.

6- (Akar kan abdesti bozar.) [Beyheki, Dâre Kutnî]

Bu sahih hadisi delil olarak gösterip, akan kanın, her mezhepte de abdesti bozduğunu söylemek mezhepsizlik olur. Çünkü akan kan, sadece Hanefî'de bozar, diğer üç mezhepte bozmaz.

7- (Besmelesiz abdest olmaz.) [Ebu Davud, Tirmizi, Beyheki, Hâkim]

Bu sahih hadisi delil olarak gösterip, abdestte Besmele çekmenin, her mezhepte farz olduğunu söylemek mezhepsizlik olur. Çünkü abdestte Besmele çekmek yalnız Hanbelî'de farz, diğer üç mezhepte farz değildir.

8- (Deniz hayvanları helaldir.) [Ebu Davud, Tirmizi, Nesai]

Bu sahih hadisi delil olarak gösterip, deniz hayvanlarının her mezhepte helâl olduğunu söylemek mezhepsizlik olur. Çünkü Hanefî'de balık şeklinde olmayan deniz hayvanları ve deniz haşeratı yenmez. (Devamı var)

 

 

Dini sualler için | Üye olmak için

 

Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo

 

Mail grubu sayfası: Google | Yahoo

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net

 

0 yorum: